10/09/2013

השימושים של יריעות ביטומניות


יריעות או רצועות ביטומניות קרויות על שם מוצר תרמו-פלסטי המתרכך בחום. שמו של המוצר הוא "ביטומן", וישנם שלושה סוגים של פולירמים בהם נעשה שימוש לצורך השבחת היריעות הייעודיות. רובנו מכירים את הרצועות הביטומניות בתור אופציה אטרקטיבית עבור איטום גגות, אך האמת שיש להן עוד שורה ארוכה של שימושים מעניינים.

איטום גג ברצועות ביטומניות מתבצע באמצעות מספר שלבים. בשלב הראשון יש להסיר את שכבת האגרנט או ההלבנה, ולמרוח שכבת יסוד ביטומנית. מומלץ להניח את השכבה של יריעות ביטומניות על משטח חשוף, וכך למנוע בועות אוויר וחללים. יחד עם זאת, יש בעלי מקצוע המעדיפים להניח את היריעות על גבי שכבה קודמת.

לא רק איטום גג ברצועות ביטומניות

איטום גג ברצועות ביטומניות נחשב לשיטה חכמה ומתקדמת. כדאי להבחין בין שני סוגים של יריעות ביטומניות:
  •           יריעות ביטומניות SBS המיועדות למבנים או איטום מרתפים
  •           יריעות ביטומניות APP שמטרתן היא לאטום גגות ואיזורים החשופים לשמש

את מאפייני השיטה ניתן למצוא גם בשימושים האחרים של יריעות ביטומניות:
1. איטום אולמות ספורט – אולמות ספורט זקוקים לאיטום אפקטיבי על מנת להמשיך ולפעול בחורף. מעבר לכך, כל רטיבות באולם ספורט גוררת נזקים בלתי הפיכים לפרקט, למושבים, ולשאר האביזרים המשמשים את הספורטאים.
2. איטום קירות חיצוניים - איטום גג ברצועות ביטומניות מתאים בעיקר ללקוחות פרטיים, אך את השמש ביריעות ביטומניות לצורך איטום של קירות חיצוניים ניתן למצוא בקרב בעלי עסקים, חנויות, מסעדות וכדומה. האיטום של קירות חיצוניים מקל על הבידוד ומונע חדירה של רטיבות ומים.
3. איטום פינות – הגמישות של יריעות ביטומניות היא יתרון אדיר. רצועות ויריעות ביטומניות הן מוצר ורסטילי, באמצעותו ניתן לאטום בקלות פינות ומפתחים שונים.
4. איטום בסמיכות לדודי שמש – איטום הוא פעולה חיונית לצורך מניעת דליפות מים אל דודי שמש, או מכשירי חשמל אחרים המוצבים מחוץ לבית. בעזרת היריעות ניתן לבצע עבודת איטום מהירה על פני משטחים ישרים. היריעות עשויות חומר אורגני בשילוב פולימר, ולכן יש להן תכונות בידוד מרשימות.

איך בוחרים רצועות ביטומניות?

השימושים של יריעות ביטומניות הם תוצאה של שנות ניסיון רבות. היריעות משמשות בעלי מלאכה, נותני שירותים ואנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר. יריעות ביטומניות גורמות לאיטום מלא של המבנה ולהגנה אופטימאלית מפני חדירה של מים. יחד עם זאת, יש לוודא את איכות היריעות ואת תו התקן ממכון התקנים. תו תקן מעיד על איכות יריעות ביטומניות, ויכול למנוע נזקים חמורים לגג.

לסיכום, איטום גג ברצועות ביטומניות הוא פעולה מומלצת המתבצעת מדי שנה במאות בתים ברחבי הארץ. מנגד, כדאי לזכור גם את השימושים האחרים של רצועות ויריעות ביטומניות, להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי פתרונות איטום חדשים, ולמנוע רטיבות לאורך זמן. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה