4/20/2016

התפתחות ענף האיטום - התמחויות של קבלני איטום

התפתחות ענף האיטום בשנים האחרונות הביאה לידי כך שהתבצעה חלוקה והתפצלות של קבלני איטום לקבוצות התמחות שונות. ניתן לזהות את תחומי ההתמחות של קבלני האיטום לפי סוג החומרים אתם הם עובדים. עוד לפני שאתם בוחרים קבלן שיבצע עבורכם עבודת איטום, אנו ממליצים לכם לזהות את סוג ההתמחות העיקרית של הקבלן איטום. קבלני איטום מכירים היטב את סוגי ההתמחויות בענף ולעיתים נעזרים זה בזה לצורך ביצוע עבודה מסוימת אשר אינם ערוכים לה או אינם מנוסים מספיק בביצוע המשימה. אין שום דבר פסול בעובדה שקבלן מתמחה רק בחלק מסוים של עבודת איטום ואין בכך כדי להפחית מן האמינות שלו. כפי שבענף הבניין כולו נוהגים אדריכלים, ובעלי מקצוע להסתייע האחד בשני בתחומים אשר בהם אינם מתמחים, כך גם בענף האיטום.

התפתחות ענף האיטום

מימי ראשיתה של מדינת ישראל ועד לתחילת שנות השמונים, התבסס כל ענף האיטום על עבודה עם חומרים ביטומניים בלבד – בעזרת זפת חמה.
זפת חמה שימשה למטרה של זיפות גגות, לאיטום קירות של מרתפים ויסודות מבנה תת קרקעיים, לאיטומים תחת משטחים מרוצפים של מרפסות וגגות מרוצפים, לאיטום חדרי רחצה, מקלחות, אדניות, מטבחים, חניונים וכדומה. רוב החלקים של המבנה נאטמו באמצעות זפת חמה בלבד ונוצר מצב בו קבלני זיפות שלטו ללא עוררין בתחום האיטום כולו.

התמחויות של קבלני איטום

בענף האיטום חלה תמורה גדולה בתחילת שנות השמונים, בעקבות ההופעה של חומרי אטימה חדשים. חומרים אלו יצרו חידושים בכל תחומי האיטום, גרמו לפיצול תחומי ההתמחות של העובדים בענף ולהיווצרות סוגים של קבלני איטום חדשים, אשר לא היו קיימים בעבר.
השוק נחלק כעת לשני תחומי התמחות עיקריים:
 הראשון – קבלני איטום שהתמחו בעבודות עם חומרים חדשים.
השני – קבלני איטום שהתמחו בעבודה עם חומרים ביטומנים ביישום חם, זיפות והלחמת יריעות ביטומניות.

לסיכום, לפני שאתם בוחרים קבלן שיבצע עבורכם עבודות איטום, עליכם לזהות את סוג ההתמחות העיקרית של קבלן האיטום. קבלני איטום נעזרים זה בזה לצור ביצוע עבודה מסוימת אשר אינם ערוכים לה או שאינם מנוסים מספיק לביצוע העבודה. מימי ראשית הקמת המדינה ועד לתחילת שנות השמונים, התבסס כל ענף האיטום על עבודה עם חומרים ביטומנטיים בלבד.