11/06/2016

מתי הזמן הטוב ביותר לבצע איטום גגות?

חורף יבש מתחיל באיטום גגות


איטום גגות הוא השם הנפוץ לפעולה של הדבקת, מריחת, או טיפול בגג בחומר אשר אינו חדיר למים, ובכך מגן על הבית מפני חדירת מי גשמים או משקעים אחרים. אופן הנחת והתקנת החומר על הגג חייב להתבצע בצורה יסודית כך שהוא יכסה את שטח הגג כולו. במידה וישנה נקודה שאינה כוסתה, היא תהיה חדירה בפני מים ולכן האיטום לא יהיה טוב מספיק. איטום הגג מבוצע על ידי אנשי מקצוע מנוסים מתחום האיטום. כמו כן, בשוק קיים מגוון רחב מאוד של חומרי איטום שונים, אשר מתאימים לגגות שונים. בכדי להבטיח חורף יבש ונקי מרטיבות בבית, חשוב להקפיד על איטום הגג לפני בוא עונת הגשמים.

הקיץ היא העונה המושלמת לאיטום הגג


·         לפני הגשמים – אחת הסיבות שעונת הקיץ מתאימה ביותר לאיטום גגות היא שבארץ לא יורד גשם בקיץ, ואם כן אז רק לעיתים ממש נדירות. מאחר וזוהי עונה יבשה, זו עונה שמתאימה ביותר להכנות לקראת עונת הגשמים – סוף הסתיו והחורף. בתקופה זו אין סכנה כי יהיו גשמים מרובים ולכן איטום הבית בתקופה הזו הינו אידאלי.
·         חם ויבש – החום והיובש של הקיץ הישראלי מהווים גם הם תנאים נוחים מאוד לאיטום גגות. מזג האוויר המדברי בתקופת הקיץ מסייע לייבוש מהיר יותר של חומרי האיטום ובכך תהליך האיטום יכול להתבצע בצורה יעילה יותר. בנוסף, אם יש צורך בסיוד הגג (לאחר זיפות למשל) ניתן לבצע את פעולת הסיוד זמן קצר יחסית לאחר ביצוע עבודת האיטום. כמו כן, הגג עצמו יבש, ובכך אין חשש כי יתפתחו רטיבות ועובשים מתחת לשכבת האיטום החדשה שמותקנת על הגג.


איטום גגות מבטיח קורת גג יבשה 



ביצוע איטום גגות בקיץ מהווה הכנה לתקופת הגשמים ולחורף. ביצוע עבודת האיטום בזמן הנכון, לפני בוא עונת הגשמים, תבטיח קורת גג יבשה ונעימה במהלך החורף ובמהלך סופות הגשמים העזות ביותר. כמובן, שלפני ביצוע העבודה חשוב להיעזר בבעל מקצוע אשר ימליץ על האיטום הנכון ביותר עבור הגג שלכם ועל הזמן הנוח ביותר לביצוע העבודות.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה