7/05/2017

מהו תיקון מרזבים?



מרזבים מיועדים לניקוז מים ונוזלים מהגג. בעזרתם ניתן למנוע הצטברות של רטיבות ונזילות מהגג או התקרה. המרזבים חשובים לכל אורך השנה וקריטיים בעיקר בתקופת החורף. למרות שישראל היא לא מדינה שמזוהה עם משקעים וגשמים, מומלץ להקפיד על תחזוקה שוטפת של המרזבים ולתאם שירותי תיקון מקצועיים בכל מקרה של תקלה או בעיה.

תיקון מרזבים מבוצע על ידי אנשי מקצוע במטרה להחזיר אותם לפעילות תקינה. התיקון נדרש בעיקר במצבים הבאים:

א. ניקוי מרזבים - המרזבים נסתמים בגלל אשפה, לשלשת יונים, קיני ציפורים ועוד. מרזב סתום עולה על גדותיו במהירות וגורם להצפה שמונעת ניקוז יעיל של מים מהגג. הפתרון הוא לנקות את המרזבים לפני התיקון ולהבטיח פעילות ניקוז רציפה. את הניקוי מבצעים בזהירות כדי לא לשבור או לגרום נזק למרזב.
ב. תיקון מרזב פנימי או חיצוני – אפשר להזמין אנשי מקצוע לניקוי מרזבים פנימיים וחיצוניים כאחד. ניקוי מרזבים חיצוניים נחשב פשוט יותר, למעט מקרים שבהם לא ניתן לזהות את נקודת הסתימה ויש צורך בפירוק של התשתית. ניקוי מרזב פנימי עולה כמה אלפי שקלים וחלק מאנשי המקצוע ממליצים להתקין במקומו מרזב חיצוני.
ג. התקנת רשת – התיקון יכול לכלול גם התקנת רשת מעל המרזב. התקנה חד פעמית של רשת היא הוצאה משתלמת בטווח הקצר והארוך. בטווח הקצר היא מונעת מעלים או לכלוך לחדור לתוך המרזב, בעוד בטווח הארוך היא מגנה עליו מפני בלאי ושחיקה.


שירותי תיקון מרזבים

התיקון העיקרי של אנשי מקצוע בתחום פתרונות האיטום והגג הוא פתיחת מרזב סתום. במידה ויש גישה למרזב, ניתן להשתמש בסולם כדי לנסות לגרוף ממנו את העלים והפסולת. לאחר הפינוי משפריצים מים בעזרת צינור ומוודאים שהם מגיעים עד למטה. במקרים מסובכים במיוחד יש לפרק את המרזב או לשקול התקנה של מרזבים חדשים על הגג.
הרכבה או תיקון של מרזבים מתבצעים באמצעות הברגים וחומרים האיטום המתאימים. יש להבחין בין התקנה של מרזבי נחושת, פח , PVC, פלסטיק ואלומיניום לבין התקנה ותיקון של מרזבי עץ. חומרי הגלם קובעים את אופי התיקון ואת שיטות הטיפול בבעיות הנפוצות.

שירותי תיקון מרזבים הם כיום חלק בלתי נפרד ממאמצי התחזוקה של בתים פרטיים או מבנים משותפים. בעזרת התיקון ניתן למנוע הצטברות של מים מהמרזבים ולחסוך עוגמת נפש. התיקון מתבצע לאחר הופעת תקלות חוזרות ונשנות או בעקבות דרישה ספציפית מצד הלקוחות או בעלי הבתים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה