1/04/2018

איטום מהיר לאחר נזילות בגג


נזילה שמופיעה על גג הבית הפרטי או הבניין המשותף היא אינדיקציה מצוינת לצורך בהזמנת אנשי מקצוע. אנשי המקצוע המתאימים למשימה הם קבלני איטום שיכולים למנוע נזקים בלתי הפיכים. צריך להזמין אנשי מקצוע במהירות על מנת להתמודד עם הנזילות עצמן, עם הרטיבות שנוצרת בגג ובתקרה וכמובן עם כתמי העובש והסכנה לבריאות הדיירים.

בנוסף, כיום אפשר לשלב בין שיטות שונות להתמודדות עם נזילות בגג ולמניעת מצבים דומים בעתיד. הנה כמה מהן יחד עם המאפיינים הבולטים של כל שיטה:

א. יריעות ביטומניות – היתרון של שימוש ביריעות ביטומניות הוא עמידות גבוהה שיכולה להגיע עד 15 שנה ולמעלה מכך. החיסרון הוא מחיר יחסית גבוה ועבודה ממושכת, שלא תמיד פותרת את הבעיה של הנזילות בגג באופן מיידי.

ב. יריעות משוריינות – יש גם סוגים אחרים של יריעות שבהן ניתן להשתמש בשביל למנוע נזילות מהגג בעתיד. ברשימת היריעות המומלצות אפשר למצוא יריעות PVC וכמובן יריעות משוריינות. העלות של יריעות משוריינות נמוכה יותר מיריעות ביטומניות, אך גם העמידות שלהן פחות חזקה.

ג. חומרים אקרילייםהדרך הכי מהירה לאטום את הגג אחרי נזילות היא להשתמש בחומרים אקריליים. חומרים כאלה מתייבשים בתוך שעות ספורות בלבד, אפשר למרוח אותם על גבי סדקים בגג או רולקות וניתן גם לשלב את השימוש בהם באזורים מסוימים של הגג יחד עם יריעות ביטומניות או משוריינות באזורים אחרים.


המלצות על שיטת איטום נכונה


אף שיטת איטום לא תהיה יעילה כל עוד לא מיישמים אותה בצורה נכונה. השלב הראשון בעבודה על גג עם נזילות ובעיות מים היא לייבש אותן לחלוטין, לאטום את הסדקים ולבדוק שאין חריצים שמהם יכולים מהם להיכנס לתוך המבנה בעתיד. רק בשלב השני מיישמים את היריעות על גבי הגג, מבצעים תיקונים או מורחים את החומרים האקריליים.


אפשר לזהות נזילות שחודרות למבנה דרך הגג באמצעות כתמי רטיבות בקירות ובתקרה. אפשרות אחרת היא לבדוק האם יש עובש שמופיע בחיבור שבין התקרה והגג, ויש מקרים שבהם אין ברירה אלא להזמין אינסטלטור לבדיקה יסודית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה