2/26/2018

עבודה בתור זפת


עטרן משמש לכיסוי רעפים, איטום גגות וגופי ספינות ומי שיודע כיצד לנצל את היתרונות שלו יכול לפתח קריירה מתגמלת ומעניינת. במאמר הבא נציג את שלבי ההכשרה ונבין מה כוללת העבודה

זפת, או בעברית "עטרן", היא סוג של נוזל צמיגי שאותו ניתן לזהות באמצעות צבע חום כהה עד שחרחר. את הנוזל מפיקים מזיקוק יבש של חומר אורגני וכתוצר לוואי לפחם, או לחילופין מנפט, כבול או עץ. עבודה עם החומר הזה קורצת להרבה אנשים כי יש לה יתרונות משמעותיים וניתן  להתקדם ממנה לתפקידים של קבלני איטום.

מה עושים עם עטרן?


על מנת להבין את האופי העבודה יש להתמקד בחומר עצמו ולדעת מה אפשר לעשות איתו. ראשית, העטרן היה בעבר מרכיב חיוני לסלילת כבישים ועם הזמן החלו להתגלות היתרונות שלו לצרכי איטום. נכון להיום הוא משמש לכיסוי רעפים בבתים פרטיים, איטום גגות במבני מגורים, איטום גופי ספינות וסירות ואפילו איטום מפרשיות. שנית, משתלם יותר להשתמש בחומר הזה לצורך איטום מאשר בחומרים אחרים אך לא כולם יודעים כיצד לעשות זאת בצורה נכונה.


הכשרה והסמכה לעבודה עם עטרן


עבודה בתור זפת לא דורשת תעודת הכשרה ספציפית, אולם היא בהחלט מחייבת צבירת ניסיון. על מנת לצבור את הניסיון הנדרש ולהפוך את העבודה עם עטרן למקצוע יש להקפיד על השלבים הבאים:

א. היכרות עם סוגים שונים של עטרן – את העטרן ניתן כאמור להפיק מפחם, נפט, כבול או עץ ולכל חומר גלם יתרונות וחסרונות אחרים. המאפיינים של חומר המקור משפיעים על אופי העבודה ורק היכרות עם סוגים שונים של עטרן יכולה להכשיר זפת לעיסוק במקצוע.

ב. שמירה על בטיחות – העבודה עם עטרן לאיטום גגות ומבנים מתבצעת בגובה ולכן דורשת הקפדה על סטנדרטים מחמירים של בטיחות. יש להציב את הבטיחות בראש סדר העדיפויות על מנת להשתמש בעטרן בצורה נכונה ולעבוד איתו באופן יעיל וחסכוני.

ג. צבירת ניסיון בשטח – מי שרוצה לעבוד עם עטרן מבלה את השנים הראשונות של ההכשרה בצבירת ניסיון מעשי. את הניסיון צוברים בשטח ותוך הצטרפות לעבודה שוטפת של קבלני איטום, חברות איטום ואנשי מקצוע שעוסקים בענף.


היתרונות של עבודה עם עטרן


עבודה כזפת קורצת לגברים ונשים מעל גיל 18 כי היא מציעה יתרונות משמעותיים. קודם כל, מדובר בעבודה שיש לה ביקוש גבוה. עבודות האיטום מבוצעות לכל אורך השנה והעטרן עדיין יעיל ומשתלם יותר בהשוואה לחומרים אחרים. יתרה על כך, העבודה עם עטרן מאפשרת לאנשי מקצוע להתחיל כשכירים בחברה גדולה ולאחר מכן לפתוח עסק משל עצמם ולעבוד כעצמאיים.


שילוב העבודה בענף הבנייה


רבים מנצלים את ההכשרה שיש להם לעבודה עם עטרן לטובת שילוב של החומר הזה בענף הבנייה. עטרן הוא חומר בנייה נפוץ בקטגוריה של חומרים פלסטיים ולצדו ניתן למנות פלסטיקים, פולימרים ועץ. השימוש בעטרן בענף הבנייה מוכיח את עצמו כי הוא יעיל וזול לטווח הארוך.


טיפים לעבודה בתחום


מי שמחפש עבודהבתור זפת יכול להתחיל ביצירת קשר עם חברות איטום. זו כאמור הדרך הנכונה והנוחה ביותר לצבור ניסיון מבלי להתחייב, מה גם שלחברות הגדולות יש כבר רשימת לקוחות. במקביל, מומלץ לבצע בשלבים הראשונים עבודות פשוטות בלבד. ניתן למשל להצטרף לקבלני בניין על מנת לאטום סדקים בקירות, לבצע בדק בית ולערוך תיקונים במסגרת פרויקטים של שימור מבנים או תמ"א 38. עם הזמן ניתן ללמוד טוב יותר את רזי המקצוע ולפתח את התחום לקריירה מתגלמת.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה