5/15/2018

מהי זפת חמה תקנית ?


שימוש בזפת חמה  מאפשר לנו להשיג איטום יעיל ומהיר של מגוון רחב של סוגי גגות


כיום ישנם סוגים רבים של שיטות לאיטום גגות, כאשר השיטה העתיקה והנפוצה ביותר הינה עד היום שימוש בזפת חמה. חומר זה מאפשר לנו לאטום את הגג בצורה יעילה ומהירה, בעלות זולה, וכן להתמודד עם גגות בעלי מבנה מיוחד או פריטים רבים הממוקמים עליהם ככגון דודי שמש ועוד. בכדי ליהנות מיתרונות הזפת, יש לעשות שימוש בזפת חמה תקנית.

אז מהי זפת חמה תקנית ומה כדאי לדעת עליו?


·         עמידה בתקן: במדינת ישראל קיים כיום תקן אשר קובע באילו סוגים של זפת ניתן להשתמש לשם איטום הגג ובאילו לא. הסוג היחיד הניתן כיום לשימוש הינו זפת מסוג 75/25, כאשר סוגים אחרים אינם משמשים לאיטום גגות אלא לפעולות אחרות. חביות של זפת תקנית מגיעות עם שקע אופייני במכסה שלהן המאפשר זיהוי של הזפת כמקורי. כמו כן, ישנם חומרים ביטומנים נוספים מזפת בהם ניתן לעשות שימוש.

·         חימום נכון: שימוש בזפת תקנית אינו מספיק, ויש לדעת כיצד לעבוד איתו נכון. ראשית, חשוב להשתמש בזפת חדשה ולוודא כי האריזות מגיעות סגורות. שנית, חשוב לעשות שימוש באמצעי חימום מתקדמים של הזפת בכדי לוודא חימום אחיד של כל החומר ולהימנע מחימום יתר אשר יכול להרוס את הזפת, ואשר מתקבל לעיתים בשימוש במכשירי חימום מהדור הישן.

·         איטום נכון: שימוש בזפת תקנית חשוב כמובן לשם השגת התוצאה הרצויה, אולם אם עבודת האיטום מתבצעת בצורה לא נכונה ההשפעה שלו תהיה זניחה, ולכן חשוב לוודא כי הנכם נעזרים בחברה מקצועית לשם ביצוע העבודה.

שימוש בזפת תקנית חשוב לשם השגת איטום מיטבי ושמירה על הגג לאורך זמן


זפת הינה חומר הדורש תחזוקה רבה, ולשם שמירה על איטום הגג במשך הזמן הארוך ביותר שאפשר יש לעשות שימוש בזפת תקנית. זפת מסוג זה גם ישיג את האיטום הטוב והיעיל ביותר וגם יחזיק את משך הזמן הארוך ביותר ללא צורך בתיקונים, כל זאת בתנאי שמריחתה על הגג התבצעה כראוי.  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה