4/26/2018

מדוע חייבים לבצע איטום דווקא בקיץ


איטום גגות היא משימה חשובה שתהיה החשובה מכול כדי לשמור על הבית שלכם מפני הפגיעות הקשות של הגשמים בחורף. האיטום נחוץ גם כדי לשמור על הגג יבש ועל הבית תקין ללא עובש וללא נזילות, וגם הבידוד התרמי שלו חשוב, אך אם לא תאטמו בקיץ אתם יכולים להסתבך מאוד.

כיצד מתבצע האיטום ומה זה דורש?


כדי לאטום את הגג בבית ככל הנראה יהיו שתי שיטות שמהם תצטרכו לבחור. מצד אחד יש את שיטת היריעות הביטומניות שידועה לכול כשיטה הכי טובה שיש ומצד שני יש את השיטה השנייה שהייתה בעבר הנפוצה ביותר, אך היום היא פחות עמידה וזו שיטת זיפות הגגות. לא משנה באיזו שיטה תבחרו יהיה על הקבלן שדואג לאטום את הגג להכין אותו היטב, כיוון שאי אפשר לאטום אותו בלי הכנה מקדימה ומתאימה. את הגג יש לנקות היטב וזה כול טאטוא ושטיפה, ולאחר מכן יש לייבש אותו. כאשר הגג רטוב לא ניתן לאטום אותו כלל, מה שמסביר מדוע המלאכה חייבת להתבצע בקיץ.


לאטום את הגג בקלות ובנינוחות


·         הגג לא יכול להיאטם שהוא רטוב. גם אם תבחרו את קבלן האיטום הטוב ביותר שיש בארץ, הוא יאמר לכם שאי אפשר לאטום את הגג בצורה מושלמת ונכונה כי ברגע שיירד גשם או ברגע שהגג יהיה רטוב אחרי השטיפה שלו, כאשר בחורף לוקח לו זמן להתייבש, הרטיבות הזו עלולה לסכן מאוד את איכות השכבות האוטמות. הרטיבות תיכלא שם למשך זמן רב ותיצור פגיעה לא פשוטה.

·         יש לזכור כי בחורף כל עם ישראל ייזכר לאטום את הגג מה שיקשה עליכם בחיפוש אחר קבלן מנוסה שיהיה פנוי.


עלויות רבות יותר לפעולה בחורף


כדי לאטום את הגג עליכם להיזכר בפעולה הזו בתקופת הקיץ ולא בחורף. הבעיה היא שישראלים אוהבים לחכות לרגע האחרון והשאננות הישראלית היא עניין מוכר מאוד. במקום לדאוג למלאכה הזו בקיץ אנשים מחכים שהגג שלהם יאותת להם שהוא לא אטום, מה שמעלה עוד יותר את המחיר לאחר מכן כי יש צורך לטפל ברטיבות שנוצרה ואז לאטום. כדי לחסוך בעלויות, תאטמו את הגג בקיץ ותחסכו את התהליך הזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה