1/03/2017

מה הם הגורמים העיקריים לבעיות איטום


מדוע איטום גגות חשוב כל כך?


הגג הוא חלק בלתי נפרד מיסודות המבנה אשר משפיע על כל הבניין. הגג מגן על הבניין מפני הגשם והשלג בימי החורף, כאשר הגג אינו אטום באופן מושלם גם הסדק הקטן ביותר עלול להתפתח לנזילה משמעותית ואף לגרום לנזקים עצומים בבניין וגם בבית פרטי. חשוב לדעת כי בבית קומות הגג נחשב לשטח משותף על פי חוק לכן העלות תתחלק בין כל דיירי הבניין.

 

בעיות איטום גגות


ישנה חשיבות רבה לאיטום גגות בצורה מקצועית וקפדנית תוך שימוש בחומרים נכונים. מכיוון שאיטום לא מתאים יגרום לנזק כספי רב. ישנן שיטות שונות לאיטום גגות לכל אחת את היתרונות והחסרונות שלה לדוגמא: זיפות גג- השיטה הוותיקה אשר בדרך כלל משמשת עבור גגות שאוטמו בשיטה זו בעבר, הלחמת יריעות ביטומניות – אשר נחשבות איכותיות ופופולריות כיום, מריחת חומר אקרילי ועוד. בעיות איטום נוצרות בשני מצבים עיקריים:

·        שימוש בחומרים לא מתאימים – כשמדבור על איטום גגות ישנו חשיבות לשימוש חומרים ממשפחה זהה. חומרים מאותה משפחה תמיד יאחזו טוב יותר. לצורך הדוגמא  יריעות ביטומניות יאחזו כראוי על גבי זפת, בטון תמיד נאחז הכי טוב על גבי בטון וכד'
·        הכנה לא קפדנית של הגג לאיטום- הכנה לאיטום חייבת לכלול ניקיון יסודי של הגג ושאריות האיטום הישן, הרמה של כל הדודים, המרזבים והמזגנים מהגג. כאשר הכנה לאיטום לא מתבצעת כראוי נוצרות בועות אוויר, חורים ורווחים. כך שבעצם תצטרכו לחזור על איטום הגג תוך זמן קצר.

 איטום גג בצורה מקצועית


כאמור ישנה חשיבות רבה לאיטום הגג, מדובר על פעולה אשר אמורה להחזיק שנים רבות לכן חשוב שתתבצע בצורה מקצועית, על מנת כך חשוב שתפנו אל חברה בעלת ניסיון ואמינות, שתוכלו להיות בטוחים שאכן משתמשת בחורים הטובים ביום לאיטום הגג, ודאו כי החומרים אכן מתאימים לגג שלכם. רצוי לא לחכות עד שהגג נמצא במצב של בלאי מה שמתגלה בדרך כלל בחורף, כך עבודת האיטום תעלה לכם יותר כסף וסיכוי גבוה יותר לנזקים בבניין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה